«Полтавагаз» нарахував ціну кількох нових лічильників за несправний

Криминал

Громадянам, напевно, до речі доведеться невелике роз’яснення положень Кодексу газорозподільних систем: перерахунок або донарахування обсягів газу здійснюється, якщо доведено втручання споживача в роботу лічильника. Якщо ж з вини споживача до нештатної роботи лічильника немає, донарахування він зазвичай оскаржує.

У абонента «Полтавагазу» в лютому 2018 р. був демонтований прилад обліку типу Візар G-4, як зазвичай, «у зв’язку з сумнівами щодо відповідності метрологічним характеристикам». За ініціативою ПАТ «Полтавагаз» лічильник направили на експертизу, яку проводили без участі споживача.

Читайте також: Підозри «Полтавагазу» про некоректну обліку газу доводиться спростовувати за державний рахунок

Несанкціонованого втручання в конструкцію лічильника навіть за таких сприятливих для газовиків умовах виявлено не було. Пломба і тавра державного повірника виявилися в порядку, відліковий механізм візуально не пошкоджений, механічних пошкоджень також не виявлено. Але, як будь-які прилади, лічильники можуть псуватися, — метрологічні характеристики його не відповідали вимогам ДСТУ3336-96, сам лічильник був визнаний не відповідним вимогам Р50-071-98 і непридатним для подальшої роботи, оскільки похибка перевищувала допустиму норму.

Що ж, справа житейська. Потрібно ставити новий. Однак, за негласними правилами газівників (можливо, цей пункт і вписаний де-то в Кодексі ГРС), з споживача потрібно взяти гроші як мінімум на парочку нових лічильників. Абоненту було донараховано 3807,92 грн. Створюється враження, що так тепер виглядає у виконанні газових монополістів дотримання законодавчої норми про встановлення приладів обліку у кожного абонента. На один лічильник, як мінімум, гроші наберемо з «донарахувань», а інший громадянин купить собі сам – не буде ж сидіти до 2021 року в очікуванні безкоштовної установки!

Абоненту відправили рахунок і стали чекати оплати. Не дочекавшись, газовики вимагають гроші через суд. Після програшу у першій інстанції до їх вимог додалися більше 1700 грн. судових витрат. Однак і апеляційний суд у задоволенні скарги ПАТ «Полтавагаз» відмовив. Причина відмови викладена на початку статті – вини споживача у роботі лічильника або його складових у позаштатному режимі не було.

ПАТ «Полтавагаз», тим не менш, з таким рішенням не погоджується, як повідомило «Верховенство права»:

«ПАТ «Полтавагаз» не згодне з результатами розгляду даної справи в апеляційній інстанції, тому звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою.
Після розгляду Верховним Судом в колегії суддів Касаційного цивільного суду ПАТ «Полтавагаз» в обов’язковому порядку надасть коментарі та правову позицію у даній справі».

Якщо Вам відомі факти незаконних дій монополістів, повідомляйте в Редакцію сайту «Верховенство права».

 

 

Теги: Полтавагаз

Коментарі 0

Залишити коментар
Источник

Добавить комментарий