В Україні плануються масштабні перевірки пенсіонерів та субсидіантів: чого чекати

Криминал, Общество

Українців, які отримують грошову допомогу від держави, перевірятимуть по-новому. Законопроект про верифікацію парламентом так і не ухвалений, тому Кабінет міністрів своєю постановою затвердив новий механізм.

Вся інформація про те, хто звертається до державних органів із проханням надати виплату, потраплятиме до єдиної бази і проходитиме автоматичну перевірку.

Кого будуть перевіряти

Всі українці, які хоч копійку отримують від держави, мають проходити перевірку. Причому навіть після посилення правил, українці все одно примудряються отримувати допомогу, насправді не потребуючи її.

І якщо з пенсіонерами ситуація задовільна — там обдурити систему без допомоги чиновників практично неможливо, то з іншими виплатами ситуація складніша. Жінки спеціально не розписуються зі своїми фактичними чоловіками, щоб отримувати допомогу як матері-одиначки. Субсидіанти “забувають” вказати в декларації реальний дохід або взагалі здають квартиру з уже оформленою “знижкою на комуналку”.

Міністерство фінансів щороку фіксує десятки тисяч порушень. Важливо при цьому розуміти, що сама перевірка не означає, що соціальний інспектор постукає у квартиру або будинок. Більша частина процесів відбувається автоматично.

Як перевірятимуть

Відповідно до ухваленого Кабміном порядку, органи влади, до яких звертаються українці по допомогу, отримавши документи і заяву, зобов’язані надіслати зібрану інформацію на спеціальну платформу.

Туди потраплять такі дані:

  • ПІБ, серія і номер паспорта, дата і місце народження;
  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
  • відомості про зареєстроване і фактичне місце проживання;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • інформація, що підтверджує право на отримання допомоги;
  • інформація про банківські рахунки.

Крім того, якщо для оформлення виплати згідно із законом необхідні ще якісь документи (реєстрація як переселенця, довідка про склад сім’ї, про народження дитини, підтвердження реєстрації як переселенця тощо), їх також треба відправити у базу.

Далі інформація з різних джерел співставляється. Якщо в базі даних виявляться, наприклад, відомості про придбання земельної ділянки вартістю 55 тис. грн, то у виплаті субсидії однозначно відмовлять. Також є й інші способи виявити можливих порушників.

“Верифікація державних виплат здійснюється в інформаційно-аналітичній платформі, яка розміщується на програмно-апаратному комплексі Мінфіну, шляхом проведення аналізу та порівняння параметрів інформації, отриманої від суб’єктів надання інформації”, — йдеться у постанові Кабміну.

Як довго перевірятимуть

Міністерство фінансів до 25 числа кожного місяця розсилає рекомендації тим, хто призначає таку допомогу. Вони можуть рекомендувати виправити помилки, призначити допомогу або відмовити у ній. В органу (Пенсійний фонд, органи соціального захисту тощо), є 15 днів на те, аби проаналізувати інформацію і ухвалити остаточне рішення.

Наступний крок — ухвалення закону

У парламенті також на розгляді перебуває поданий Кабміном законопроект, який передбачає жорсткіші перевірки. Як і прописали у постанові, вся зібрана інформація, якщо документ ухвалять, має подаватися до єдиного реєстру.

Перевірятимуть у три етапи: до того, як надати допомогу, під час отримання допомоги і після. Згідно із законопроектом, якщо, наприклад, субсидіант почав заробляти більше і втратив право на знижку, Міністерство фінансів має право ще три роки після цього стежити за ним. “Дозволяється верифікація інформації про реципієнтів, які не отримують допомогу у період до 3 років”, — йдеться у законопроекті.

Якщо під час верифікації виявили порушення, Мінфін повинен звернутися до того відомства, яке призначило цю виплату. Це може бути Пенсійний фонд, Міністерство соціальної політики тощо. Після цього є 15 днів, щоб усе ще раз звірити і ухвалити рішення, забирати допомогу чи це помилка у реєстрі.

«>

02.06.2019
19:27
Источник